
Tre norske selskaper blir med når de nordiske eksportkontorene arrangerer en felles handelsreise til Seoul, med mål om å styrke nettverk og kunnskap i et av verdens mest spennende musikkmarkeder.
De nordiske eksportkontorene samarbeider om en felles handelsreise til Seoul, Sør-Korea. Målet er å gi den nordiske delegasjonen direkte tilgang til sørkoreansk bransje, samt verdifull innsikt i et av verdens største og mest dynamiske musikkmarkeder.
Handelsreisen bygger videre på flere tidligere suksessfulle delegasjoner til Seoul, og arrangeres i forkant av MU:CON – Koreas største internasjonale musikkonferanse og en viktig møteplass for den globale musikkindustrien.

De norske selskapene i delegasjonen er:
- 444 ent.- representert av Nikolaj Gloppen
- Universal Music Norge - representert av Mina Ingebretsen
- Stealth Music Publishing - representert av Ketil Schei

Fokus på internasjonalisering:
Programmet er spesielt rettet mot selskaper som arbeider på låtskriversiden, med mål om cuts for sørkoreanske artister og å styrke låtskriversamarbeid på tvers av grenser. I tillegg ønsker vi å tilrettelegge for økt markedsinnsikt, som igjen vil være med å
Dagene i Seoul vil blant annet inneholde bedriftsbesøk, Q&A-sesjoner og en mottakelse på den danske ambassaden, hvor sørkoreanske bransjeaktører inviteres for å møte delegasjonen.
I tillegg får deltakerne delegatpass til MU:CON, som gir adgang til et omfattende program med konferanser, workshops, business matchmaking, showcaser, sosiale samlinger og konserter. Dette gir både faglig påfyll, unike nettverksmuligheter og direkte møteplasser med internasjonale samarbeidspartnere.
Økt markedsinnsikt:
Et annet viktig mål med reisen er å legge til rette for økt forståelse av den sørkoreanske musikkbransjen. Bedre markedsinnsikt gir delegasjonen et solid grunnlag for å navigere i et komplekst og spennende marked, og kan åpne dører for samarbeid og eksport innen flere felt av musikkbransjen.
Selv om låtskriversiden per i dag viser seg å være den mest mottakelige inngangsporten, kan denne kunnskapen bidra til å bygge bro mot nye muligheter og langsiktig internasjonalisering.
«Å være en del av Trade Mission til Seoul var helt klart en fin inngang til markedet for min del. Spesielt da det ble lagt til rette for egne møter i tillegg til felles opplegg. I løpet av turen møtte jeg flere som vi i ettertid har arbeidet med og plassert musikk hos.»
— Mats Austgulen, Ugreit Music fra den norske delegasjonen i 2024

Program NOMEX Trade Mission Seoul 2025:
Mandag 8. september:
09:00: Bussavgang fra Grand Hyatt Seoul Hotel
10:00-10:15: Selskapsbesøk: The Hub
10:15-10:30: NOMEX 2025 Introduksjon
10:30-11:15: Crash Course i K-pop med Christina Dahee Chung
11:15-12:00: Presentasjon / Q&A Erfaringer med å flytte til, og jobbe fra Seoul med Angelina Foss
12:00-12:50: Felles lunsj
13:30-14:30: Selskapsbesøk: SM Universe
15:00-16:00: Besøk i pop-up-butikker (K-pop fandom)
16:00-17:00: Selskapsbesøk: SM Entertainment
17:30-18:30: Selskapsbesøk: Kreation Music Rights
19:00-21:00: Felles middag
21:00: Retur til Grand Hyatt Seoul Hotel
Tirsdag 9. september:
10:30: Bussavgang fra Grand Hyatt Seoul Hotel
11:30-12:10: Selskapsbesøk: Starship Entertainment
12:30-13:00: Felles lunsj
13:00-14:00: Selskapsbesøk: Warner Chappell Korea
14:30-15:30: Selskapsbesøk: Hi-Hat Entertainment
16:00-17:00: Selskapsbesøk: Jellyfish Entertainment
18:30-20:30: Mottakelse på den danske residensen
21:00: Retur til Grand Hyatt Seoul Hotel
Onsdag 10. september:
MU:CON 2025 / Individuelle møter m.m.
Torsdag 11. september:
MU:CON 2025 / Individuelle møter m.m.
Fredag 12. september: (valgfritt)
MU:CON 2025 / Individuelle møter m.m.
NOMEX er et samarbeid mellom musikkeksportkontorene i Norden. Delegasjonen til Sør-Korea ledes av Export Music Sweden. Trade mission gjennomføres med tilskudd fra Kultur- og likestillingsdepartementet og Utenriksdepartementet.