Har du interesse for å øke markedsinnsikt, styrke kompetanse og å utvide nettverket ditt i det meksikanske markedet? Da er dette turen for deg! Bli med oss når Music Norway, Export Music Sweden og Music Export Denmark samarbeider om en delegasjonsreise til Mexico, et av verdens mest pulserende musikkmarkeder.
I samarbeid med NOMEX, arrangerer vi Trade Mission til Mexico. Den nordiske delegasjonen vil bestå av norske, svenske og danske delegater da vi tar turen til Mexico City og Guadalajara 24. Februar til 1. mars 2025.
Bemerkelsesverdig vekst:
Mexico City er kjent for sin rike musikkhistorie og levende musikkscene, og er et marked med stor interesse for nordisk musikk. Mexico og hele Latin Amerika- regionen har en bemerkelsesverdig vekst og byr på enorme muligheter for internasjonal musikk, både digitalt og live.
Landets nærhet til USA gjør det også til en viktig port inn i det latin-amerikanske musikkmarkedet generelt. I følge IFPIs Engaging With Music rapport fra 2022 er Mexico av de fem landene i verden som hører mest på musikk via betalingsabonnement på strømmetjenester.
Trade Mission og bransjefestival:
Under Trade Mission, som avvikles fra 24. til 27. februar, fokuserer vi på fire dager med nettverksbygging og kunnskapsdeling. Vi starter i Mexico City med en introduksjon om markedet og selskapsbesøk, før går videre til Guadalajara for deltakelse på FIMPRO. Der skal vi møte nøkkelaktører i både den meksikanske og latinamerikanske musikkindustrien gjennom paneler og nettverksaktiviteter.
Målet med hele delegasjonsreisen er å gi verdifull markedsinnsikt i det meksikanske og latinamerikanske musikkmarkedet, og den er primært rettet mot managere og plateselskaper som representerer artister.
Fakta/målgruppe:
Når: 24. februar – 1. mars 2025
Aktivitetstype: Markedsinnsikt og internasjonal nettverksbygging.
Sjanger: Programmet vil være mest relevant for eksportklare management og plateselskap som representerer artister.
Søknadsfrist: 12. desember
Dette inkluderes i tilbudet:
Et skreddersydd program med B2B, panelsamtaler, presentasjoner, selskapsbesøk og nettverksarrangement.
Reisetilskudd på 12 000 NOK.
Akkreditering til bransje- og showcasefestivalen FIMPRO.
Hvem kan melde seg på?
Musikkselskap som er registret i og har sitt hovedvirke ut fra Norge. Da det er begrenset med plasser vil det kun være mulig at én person per selskap søker. Selskap som kan vise til konkret etterspørsel fra lokal bransje, eller som har konkrete markedsplaner for Mexico/Latin Amerika vil bli prioritert.
Det stilles krav til at du opererer som en profesjonell aktør innen norsk musikkeksport og at du forvalter andres rettigheter.
Hvordan melde meg på?
Søknadsskjema finner du nederst på siden. Fristen er 12. desember. Søknadene vil bli vurdert av et utvalg.
Det er begrenset med plasser og kun profesjonelle selskap med en representant kan delta. Reisetilskuddet fordrer deltakelse i hele det NOMEX-programmet.
Søknadsfrist:
12.12.24
-
Søknadene kan avvises på administrativt grunnlag hvis de faller utenfor retningslinjene for prosjektet eller er svært mangelfullt utfylt.
Søker har ansvar for å informere alle involverte parter om at søknad er sendt, om eventuelle tilskudd som mottas og om eventuell deltakelse innvilges. Søker er selv ansvarlig for nødvendig godkjennelse fra eventuelle andre søknaden omfatter og at informasjonen som oppgis i søknaden er riktig.
Music Norway følger offentlighetsloven. Søknader og tilhørende dokumenter er i utgangspunktet offentlige, med noen unntak som er spesifisert i loven. Dette gjelder for eksempel forretningshemmeligheter og personlige opplysninger. Alle kan søke om innsyn i Music Norways søknader, og vi saksbehandler alle innsynskrav i henhold til offentlighetsloven og forvaltningsloven.
NOMEX er et samarbeid mellom musikkeksportkontorene i Norden. Delegasjonen til Japan ledes av Export Music Sweden. Trade mission gjennomføres med tilskudd fra Kultur- og likestillingsdepartementet og Utenriksdepartementet.