Planlegger du å trappe opp tilstedeværelse i USA?
Vi gir deg oppdatert kunnskap og nye kontakter i den amerikanske indie bransjen, når
Music Norway og Fono teamer opp med Lorimer Beacon og tilbyr en digital delegatreise til New York i august.
Søknadsfrist:
21. juni.
søknadsskjema finner du nederst på denne siden.
USA er et toneangivende marked som store deler av verden ser mot. Som deltaker vi du få innsikt i hvordan du som musikkselskap fra Norge kan optimalisere musikken du jobber med i det amerikanske musikkmarkedet.
Den digitale delegasjonsreisen vil inneholde tilbud om en-til en møter, paneler, forelesinger og mulighet for mentortimer med relevante nøkkelpersoner i den amerikanske indiebransjen.
Datoer for programmet
24. - 28. august 2021.
Programmet vil i hovedsak strekke seg over to dager med 2-3 timer program per dag.
Deltakerne vil i etterkant få tilbud om matchmaking basert på egne ønsker og behov. Temaer for reisen settes i samarbeid med de som blir med, vi ser for oss at markedsføring, trender, sync (musikk i tv, film, reklame), visum, skatt etc. vil være aktuelle overskrifter i programmet.
Dette programmet passer best for personer/selskaper som representerer klienter, utgivelser og/eller rettigheter som er klare for å jobbes med i det amerikanske markedet. Nivået er tilpasset selskaper som ikke nødvendigvis har jobbet mot markedet i stor grad tidligere.
Partnere
-
Mike Bell fra Brooklyn- baserte Lorimer Beacon har lang fartstid i USAs musikkbransje og i tillegg til å konsultere for musikkselskaper arrangerer han festivalen the New Colossus. Mike har mye erfaring med å produsere lignende arrangement for blant andre Canadiske og Nederlandske selskap.
-
Fono representerer ca 150 norske plateselskap fra hele landet og innen alle musikalske genrer. FONO jobber kontinuerlig med å sikre gode rammevilkår, nettverksbygging og kontinuerlig kompetanseutvikling for medlemmene, og sammen er vi en hjørnesten i den norske musikkbransjen.
-
Music Norway har solide internasjonale nettverk og evner å åpne nye nettverk, dele nettverk, og henvise til relevante partnere for eksportklare utøvere og aktører (B2B). Årlig gjennomfører Music Norway trade missions til fokusmarkeder med målsetting om å matche norske aktører med et internasjonale samarbeidspartnere, øke deres markedskunnskap og tilføre ny bransjeinnsikt.
Det vil være 10 plasser tilgjengelig og selskap som representerer flere klienter, utgivelser, rettigheter etc vil bli prioritert ved tildeling av plassene.
Utvelgelsen av deltakere gjøres av FONO og Music Norway i samråd med Lorimer Beacon.
Søknadsfrist 21. juni.
Søknadsfristen er nå utgått og selskapene valgt.