Bli med på Øya International 2019

Øya International er et business-to-business arrangement for profesjonelle aktører som jobber med norsk musikkeksport

Skrevet av Rebeca, 

Oyamixedzone600x400 600x400

Øya International, som finner sted for 15. året på rad, skjer under Øyafestivalen og er et samarbeid mellom festivalen og Music Norway.

Deltagelse forutsetter at du er en profesjonell aktør i norsk musikkbransje som jobber aktivt med norske artister mot et internasjonalt marked.

Derfor bør du delta

Øya International gir en unik mulighet til å møte noen av de beste internasjonale aktørene i musikkbransjen gjennom formelle og uformelle aktiviteter.

Sammen håndplukker Øyafestivalen og Music Norway gjester fra våre internasjonale nettverk. Totalt deltar i overkant av 50 representanter for internasjonal musikkbransje og 50 representanter for internasjonal presse.

Vi håper i år å få inn viktige bransjeaktører fra USA, UK, Tyskland, Danmark, Sverige, Frankrike, Japan, Mexico, India og Kina blant annet.

B2B speed meeting. Et utvalg av de internasjonale delegatene blir plukket ut til å delta på speed meeting med den norske bransjen. Arrangementet er en obligatorisk del av Øya International for den norske bransjen, men på grunn av plassbegrensning tillates kun en person pr. selskap på dette arrangementet.

Tilgang til Mixed Zone, eget backstage område inne på festivalen, som blir tilrettelagt for nettverksbygging og møtevirksomhet. Her arrangeres også meet & greet en gang hver dag. Området er kun åpent for norsk og internasjonal musikkbransje, artister og presse. (Tilgang til området forutsetter festivalbillett).

Program

Nettverksprogrammet er satt sammen av formelle og uformelle arenaer, og gir deltagerne god tid til å bli kjent. Programmet er lagt opp til å foregå utenfor festivalens ordinære program. Hver dag arrangeres meet & greet i Tøyenparken. Samt at alle deltakere får tilgang til Mixed Zone der kan man ha formelle og uformelle møter i en hyggelig atmosfære.

Tirsdag: Meet & greet. Vi ønsker våre internasjonale gjester velkommen og tar dem med ut på Klubb Øya.

Onsdag: Speed meeting og lunsj. Presenter deg for internasjonale bransjeaktører på topp nivå. Speed meeting er obligatorisk, men det er begrenset med plasser og kun en fra hvert selskap får delta.

Torsdag: Nettverksarrangement med lunsj + Insiders guide. Vi cruiser Oslofjorden, leker, griller og bader på en av våre øyperler. Insiders guide er en panelsamtale rettet mot et spesifikt marked eller tema.

Fredag: Nettverksarrangement TBA

Fakta / målgruppe

Når: 06. – 10. august 2019

Aktivitetstype: Internasjonal nettverksbygging.

Din målgruppe: Internasjonale agenter, A&Rs, promotører, bookere, pr og presse med hovedvekt innenfor populærmusikkfeltet.

Pris: NOK 630. Fakturering vil bli gjort ved godkjenning av søknad. OBS: Prisen kommer i tillegg til festivalbillett som må ordnes på egenhånd.

Påmeldingsfrist: Mandag 10. juni 2019. Påmelding er bindende!

Hvem kan melde seg på

Det stilles krav til at du opererer som en profesjonell aktør innen norsk musikkeksport og at du forvalter andres rettigheter. Programmet retter seg hovedsakelig mot management og plateselskap, men kan også være relevant for andre aktører.

Norske artister, festival- og konsertarrangører, stiftelser, foreninger eller offentlige etater kvalifiserer dessverre ikke for deltakelse.

For å få best utbytte av programmet stilles det også krav til at du har billett til og deltar på Øyafestivalen da mye av nettverksprogrammet foregår inne på festivalområdet.

Music Norway vil i hvert enkelt tilfelle vurdere søknaden og om arrangementet er hensiktsmessig for søkeren. Selskap som representerer en større roster vil bli prioritert.

Da det er begrenset med plasser er det ikke sikkert vi kan tilby plass selv om du kvalifiserer til deltagelse.

Hvordan melder jeg meg på?

Send en mail til karoline@musicnorway.no der du beskriver:

  • Internasjonal aktivitet
  • Artister du jobber med
  • Fokusland / områder
  • Mål for Øya International 2019
  • Hvem du ønsker å melde på. Ved stor pågang begrenser vi deltakelse til en person per selskap

Tilbakemelding vil bli gitt innen 18. juni.