by:Larm: Møt kinesisk musikkbransje

Hvordan utnytte mulighetene i det enorme kinesiske markedet?

Skrevet av Rebeca 20.02.2019

Kinesisk lunsj Logo 600x400

Hvert år under by:Larm har Music Norway paneler om emerging markets, eller fremvoksende markeder. Vi er godt i gang med å åpne nettverk og skape muligheter for eksport til Kina og Mexico, og vil utvikle arbeidet i disse landene i 2019. På by:Larm åpner vi nettverk og deler kunnskap om kinesisk og mexicansk musikkbransje.

Det er påmelding til arrangementet om Kina.

OBS! Det er begrenset antall plasser og deltakere som ønsker å være med må melde seg på innen 21. februar. Music Norway vil velge deltagere på bakgrunn av relevans, og oppfordrer særlig norske managere til å søke.

Søknadsskjema: https://goo.gl/forms/IEez1pVJa...

Mer om arrangementet under by:Larm:

Torsdagsfrokost med kinesisk musikkbransje (no)

Tid: Torsdag 28 februar kl 10:00 – 11:30

Sted: Pokalen

Music Norway var med i en stor norsk næringslivsdelegasjon til Kina høsten 2018. Music Norway hadde med tre norske selskaper til Beijing og Shanghai og alle melder om resultater i form av konkrete avtaler. Alan Walker med over tre milliarder streams i Kina har åpnet dører for de som nå følger etter.

Kinas musikkmarked er i ferd med å modnes og vilkårene for internasjonal musikk bedres dag for dag. Kineserne streamer og kommuniserer på sosiale medier, men på andre plattformer enn vi bruker.

Les også: Veikart til Kina

Dette har du mulighet til å lære mer om, i tillegg til å kanskje finne lokale partnere i markedet. Du vil møte beslutningstakere innen livebransjen som jobber i selskap med større indie-labels, distro og PR, samt få tips til hvordan du kan jobbe i et av verdens største markeder.

Arrangementet starter med en kort oversikt over det kinesiske markedet. Etter dette vil det bli servert frokost og en runde med en-til-en møter.

Paneldeltagere:– Alessandro «Ale» Pavanello – Distributør, SoMe/PR, Kanjian (CN)– Philipp Grefer/Helen Feng – Management/Booking, Fake Music/WISE (CN)– Youdai Zhang- Radio presenter/club owner (CN)– Michael Cao – Label/event, Earth Entertainment (CN)– Zhang Ran (Zhangran) – Director, International Business, Modern Sky (CN)– Yanc CHEN – Operation Executive, Split United (CN)– AJ – Director live, Taihe (CN)