Meld deg på Øya International!
Øya International er et business-to-business arrangement (b2b) for profesjonelle aktører som jobber med norsk musikkeksport.
Øya International, som finner sted for 13. året på rad, skjer under Øyafestivalen og er et samarbeid mellom festivalen og Music Norway. Programmet retter seg mot aktører som jobber med to artister eller mer.
Deltagelse forutsetter at du er en profesjonell aktør i norsk musikkbransje som jobber aktivt med norske artister mot et internasjonalt marked.
Fakta
Når: 08. – 11. august 2016 (Øyafestivalen er 08. – 12. august)
Aktivitetstype: Internasjonal nettverksbygging.
Din målgruppe: Internasjonal musikkbransje og presse med hovedvekt på pop/rock segmentet.
Pris: NOK 630. Fakturering vil bli gjort ved godkjenning av søknad. OBS: Prisen kommer i tillegg til festivalbillett som må ordnes på egenhånd.
Påmeldingsfrist: Mandag 19. juni 2017. Påmelding er bindende!
Derfor bør du deltaØya International gir en unik mulighet til å møte noen av de beste internasjonale aktørene i musikkbransjen gjennom formelle og uformelle aktiviteter.
Sammen håndplukker Øyafestivalen og Music Norway gjester fra våre internasjonale nettverk. Totalt deltar ca 50 representanter for internasjonal presse og ca. 50 representanter for internasjonal musikkbransje.
Vi jobber i år med å få inn representanter fra Australia, USA, UK, Tyskland, Danmark, Sverige, Frankrike, Belgia, Brasil, Japan, Canada, Mexico og Nederland.
B2B speed meeting. Et utvalg av de internasjonale delegatene blir plukket ut til å delta på speed meeting med den norske bransjen. Arrangementet er en obligatorisk del av Øya International for den norske bransjen, men på grunn av plassbegrensning tillates kun en person pr. selskap på dette arrangementet.
Tilgang til Mixed Zone, eget backstage område inne på festivalen, som blir tilrettelagt for nettverksbygging og møtevirksomhet. Her arrangeres også meet & greet en gang hver dag. Området er kun åpent for norsk og internasjonal musikkbransje, artister og presse. (Tilgang til området forutsetter festivalbillett).
Program:Nettverksprogrammet er satt sammen av formelle og uformelle arenaer, og gir deltagerne god tid til å bli kjent. Programmet er lagt opp til å foregå utenfor festivalens ordinære program.
Tirsdag: Meet & greet. Vi ønsker våre internasjonale gjester velkommen og tar dem med ut på Klubb Øya.
Onsdag: Speed meeting og lunsj. Presenter deg for internasjonale bransjeaktører på topp nivå. Speed meeting er obligatorisk, men det er begrenset med plasser og kun en fra hvert selskap får delta.
Torsdag: Nettverksarrangement med lunsj + Insiders guide. Vi cruiser Oslofjorden, leker, griller og bader på en av våre øyperler. Insiders guide er en panelsamtale rettet mot et spesifikt marked eller tema.
Fredag: Avslutning. Eksklusiv nattkonsert etter festivalen kun for deltagere på Øya International. Sted og artist er en overraskelse.
Hvordan melder jeg meg på?
Send en mail til karoline@musicnorway.no der du beskriver:
Internasjonal aktivitet
Artister du jobber med
Fokusland / områder
Mål for Øya International 2017
Det stilles krav til at du opererer som en profesjonell aktør innen norsk musikkeksport og at du forvalter andres rettigheter. Norske festival- og konsertarrangører, stiftelser, foreninger eller offentlige etater kvalifiserer dessverre ikke for deltakelse.
Music Norway vil i hvert enkelt tilfelle vurdere søknaden og om arrangementet er hensiktsmessig for søkeren. Selskap som representerer en større roster vil bli prioritert.
Da det er begrenset med plasser er det ikke sikkert vi kan tilby plass selv om du kvalifiserer til deltagelse.
Tilbakemelding vil bli gitt innen 26. juni.