Vi søker en kommunikasjonsrådgiver med vekt på innholdsproduksjon

Liker du å formidle suksesshistorier, og er du flink til å lage innhold som engasjerer? Vil du jobbe med å utvikle små og store kampanjer og være tett på det norske musikkfeltet? Music Norway søker kommunikasjonsrådgiver med vekt på innholdsproduksjon til en full, fast stilling.

Skrevet av Tina Brodal 18.01.2023

Microsoft Teams image (*antar er klarert)
Music Norway sitt mingleområde på Øyafestivalen 2022. (Foto: Helge Brekke)

Vi lyser også ut en stilling som rådgiver for eksport og internasjonalisering.

Music Norway skal legge til rette for eksporttiltak og internasjonal profilering av norsk musikk. Arbeidet skal forankres i musikklivets behov og øke interessen for og bruken av norsk musikk innen alle sjangre. Vi skal bidra til økt kunnskap, forskning, kartlegging og analyse av det norske og internasjonale musikkfeltet.

Music Norway er en stiftelse opprettet av Kulturdepartementet, og er Utenriksdepartementets rådgiver på norsk musikk internasjonalt. Vi forvalter virkemidler og tilskuddsordninger på vegne av begge departementene. Det er viktig for oss at du har interesse og forståelse for Music Norways rolle som tilrettelegger for eksportrettet musikkbransje.

Music Norway ønsker å ansette personer som bidrar til utvikling av mangfold hos oss. Vi ønsker å øke mangfold av innsikt, kunnskap, perspektiv og erfaringer for å bidra til et mer mangfoldig musikkliv. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Som kommunikasjonsrådgiver i Music Norway vil du få jobbe med et bredt spekter av innhold og prosjekter, både strategisk og operativt. Du vil jobbe i team internt og være en ressurs for hele organisasjonen, samtidig som du vil ha en stor kontaktflate med aktører i musikkfeltet og øvrige samarbeidspartnere. Du vil være til stede på arrangementer, bransjevents og nettverksfestivaler både i Norge og utenlands, så du må like tanken på litt reising. Du må også forvente noe arbeid ut over normal arbeidstid.

Noen av arbeidsoppgavene vil være:

  • Produksjon og redigering av bilde-, lyd- og videoinnhold til Music Norways egne kanaler (web, sosiale medier, podcast, videokonsepter)
  • Utvikling av bilde- og videoinnhold og konsepter som promoterer Music Norways prosjekter og programmer
  • Design av fysisk promomateriell
  • Streaming av Music Norways events
  • Formidling og tilgjengeliggjøring av fakta og fagstoff til ulike målgrupper
  • Tekstproduksjon og publisering i publiseringsverktøy, Youtube, Facebook, Instagram
  • Oppdatering og videreutvikling av bildebasen til Music Norway
  • Målgruppe- og interessentanalyser og arbeid med kanalstrategi

Du må regne med å jobbe med andre kommunikasjonsfaglige oppgaver etter behov.

Vi tror du har:

  • Høyere kommunikasjonsfaglig utdanning
  • Noen års arbeidserfaring der du har jobbet med produksjon av foto, video og lyd, og redigering, tekstproduksjon og publisering
  • Oppdatert erfaring med digitale verktøy og sosiale medier
  • Svært god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk
  • Grunnleggende kunnskap om norsk og internasjonal musikkbransje

Vi tror du er:

  • Positiv, selvstendig og løsningsorientert – du får jobben gjort
  • Kreativ og initiativrik
  • Flink til å samarbeide

Vi kan tilby:

  • En fast, 100 prosent stilling, med lønn etter avtale
  • Varierte arbeidsoppgaver og mulighet for faglig utvikling
  • Kontorplass i lyse og hyggelige lokaler rett ved Solli plass
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
  • Muligheten til å bidra til et viktig samfunnsoppdrag

Søknadsfrist: 5. februar

Send CV, søknad og eksempler på tidligere produsert innhold til Music Norways direktør Tone Østerdal, tone@musicnorway.no. Skriv «Søknad – kommunikasjon» i emnefeltet. Eventuelle spørsmål til stillingen rettes til samme adresse.

Her kan du lære mer om Music Norway.