Søk om å med til en av verdens viktigste underholdningshovedsteder, og øk sjansene for at musikken du representerer blir brukt i film, TV og reklame globalt.
Representerer du musikk du har ambisjoner om å få plassert film, TV, reklame eller andre medier? Vil du bygge nettverk og få innsikt i hvordan musikken du jobber med kan bli en del av internasjonale produksjoner?
Synkronisering gir ikke bare umiddelbar inntekt i form av honorarer, men gir også muligheter for langsiktig inntjening gjennom royalties, eksponering og utvidet bruk. I USA, med sin enorme underholdningsindustri, er markedet stort, og mulighetene for å nå nye lyttere og øke inntektene er betydelige.
Musikkselskap i Norge inviteres til å delta på en spennende nordisk Trade Mission til Los Angeles, fra 3. til 6. mars 2025.
Los Angeles er et
av verdens fremste
sentrum for underholdningsindustrien og hjem til noen av de største aktørene
innen film, TV, reklame og gaming. Her finner du selskap og nøkkelpersonene som skaper muligheter og styrer hvordan musikk brukes i produksjoner som når
millioner av mennesker over hele verden. Musikkeksportkontorene i Norden
(NOMEX) setter sammen et felles nettverksprogram for selskap som ønsker å
styrke synligheten og konkurranseevne innen denne sektoren.
Deltagelse på denne trade missionen inkluderer:
- Eksklusiv tilgang til industrien: Møt music supervisors, sync agenter og andre bransjeaktører som jobber direkte med synkronisering og bestilling av musikk til film, tv, reklame og annen media.
- Kunnskap om markedet: Få oppdatert innsikt i hvordan synkroniseringsprosessen fungerer i USA, hva bransjen ser etter, og hvordan du kan posisjonere musikken ditt selskap representerer i det globale markedet.
- Utvid nettverk: Få tilgang til verdifulle kontakter som kan åpne dører for fremtidige samarbeid. Gruppen blir en nordisk delegasjon så det er også godt lagt til rette for å knytte nettverk innad i gruppen.
- Tilskudd til reise og opphold: 12 000,-.Deltakerne dekker selv egne overskytende kostnader
Fakta/Målgruppe
Når: 3.–6. mars 2025
Hvor: Los Angeles, California
Målgruppe: Eksportklare profesjonelle musikkselskap i Norge. Plateselskap, forlag og management som jobber internasjonalt og fokusert med synkronisering og ønsker å øke oppdrag i USA for selskapets klienter
Søknadsfrist: 2.
januar. Søknadsskjema finner du nederst på
siden
Programinnhold:
Deltakerne vil bli del av et program som kombinerer faglige aktiviteter med nettverksbygging, inkludert:
- Besøk til sentrale selskaper og studioer i Los Angeles.
- Møter med music supervisors, sync agenter, produsenter etc.
- Panelsamtaler med bransjeeksperter om fremtidstrender og strategier.
- Bygge relasjoner på formelle og uformelle nettverkseventer.
Tidligere program har åpnet dører til noen av bransjens største navn, inkludert Disney, Riot Games, Fox Film, Netflix og CBS. Enten du ønsker å bygge partnerskap eller få industrinettverk og innsikt, tilbyr deltakelse et unikt inngangspunkt til Los Angeles synkroniseringbransje. Bli med og opplev byen der kreativitet møter muligheter.
Det vil også være muligheter for å delta på programmet til Nordic Opportunity Week LA (NOW) som arrangeres i dagene før NOMEX trade missionen. Det legges til rette for et sync-fokusert program, og man vil kunne delta på NOW sin Oscar-fest.
Hvem kan søke:
Musikkselskap som er registret i og har sitt hovedvirke ut fra Norge. Da det er begrenset med plasser vil det kun være mulig at én person per selskap søker. Selskap i målgruppen (definert over) som kan vise til konkret etterspørsel fra lokal bransje og som representer en større katalog med rettigheter og verk vil bli prioritert.
Det stilles krav til at søkere opererer som en profesjonelle aktører innen norsk musikkeksport og forvalter andres rettigheter.
Hvordan melde seg på?
Søknadsskjema finner du nederst på siden. Fristen er 2. januar. Søknadene vil bli vurdert av et utvalg.
Det er begrenset med plasser, og kun profesjonelle selskap med en
representant kan delta. Reisetilskuddet fordrer deltakelse i hele NOMEX-programmet.
-
Søknadene kan avvises på administrativt grunnlag hvis de faller utenfor retningslinjene for prosjektet eller er svært mangelfullt utfylt.
Søker har ansvar for å informere alle involverte parter om at søknad er sendt, om eventuelle tilskudd som mottas og om eventuell deltakelse innvilges. Søker er selv ansvarlig for nødvendig godkjennelse fra eventuelle andre søknaden omfatter og at informasjonen som oppgis i søknaden er riktig.
Music Norway følger offentlighetsloven. Søknader og tilhørende dokumenter er i utgangspunktet offentlige, med noen unntak som er spesifisert i loven. Dette gjelder for eksempel forretningshemmeligheter og personlige opplysninger. Alle kan søke om innsyn i Music Norways søknader, og vi saksbehandler alle innsynskrav i henhold til offentlighetsloven og forvaltningsloven.