
I samarbeid med de andre nordiske musikkeksportkontorene tar vi med oss en en delegasjon bestående av bransjeaktører fra hele Norden som har ambisjoner om å få plassert musikken de representerer i film, TV, reklame eller andre medier.
Synkronisering gir ikke bare umiddelbar inntekt i form av honorarer, men gir også muligheter for langsiktig inntjening gjennom royalties, eksponering og utvidet bruk. I USA, med sin enorme underholdningsindustri, er markedet stort, og mulighetene for å nå nye lyttere og øke inntektene er betydelige.
Los Angeles er et
av verdens fremste
sentrum for underholdningsindustrien og hjem til noen av de største aktørene
innen film, TV, reklame og gaming. Her finner du selskap og nøkkelpersonene som skaper muligheter og styrer hvordan musikk brukes i produksjoner som når
millioner av mennesker over hele verden. Musikkeksportkontorene i Norden
(NOMEX) setter sammen et felles nettverksprogram for selskap som ønsker å
styrke synligheten og konkurranseevne innen denne sektoren.
Deltagelse på denne trade missionen inkluderer:
- Eksklusiv tilgang til industrien: Møt music supervisors, sync agenter og andre bransjeaktører som jobber direkte med synkronisering og bestilling av musikk til film, tv, reklame og annen media.
- Kunnskap om markedet: Få oppdatert innsikt i hvordan synkroniseringsprosessen fungerer i USA, hva bransjen ser etter, og hvordan du kan posisjonere musikken ditt selskap representerer i det globale markedet.
- Utvid nettverk: Få tilgang til verdifulle kontakter som kan åpne dører for fremtidige samarbeid. Gruppen blir en nordisk delegasjon så det er også godt lagt til rette for å knytte nettverk innad i gruppen.
- Tilskudd til reise og opphold: 12 000,-.Deltakerne dekker selv egne overskytende kostnader
Fakta/Målgruppe
Når: 3.–6. mars 2025
Hvor: Los Angeles, California
Målgruppe: Eksportklare
profesjonelle musikkselskap i Norge. Plateselskap, forlag og management
som jobber internasjonalt og fokusert med
synkronisering og ønsker å øke oppdrag i USA for selskapets klienter
Programinnhold:
Deltakerne vil bli del av et program som kombinerer faglige aktiviteter med nettverksbygging, inkludert:
- Besøk til sentrale selskaper og studioer i Los Angeles.
- Møter med music supervisors, sync agenter, produsenter etc.
- Panelsamtaler med bransjeeksperter om fremtidstrender og strategier.
- Bygge relasjoner på formelle og uformelle nettverkseventer.
Tidligere program har åpnet dører til noen av bransjens største navn, inkludert Disney, Riot Games, Fox Film, Netflix og CBS. Enten du ønsker å bygge partnerskap eller få industrinettverk og innsikt, tilbyr deltakelse et unikt inngangspunkt til Los Angeles synkroniseringbransje. Bli med og opplev byen der kreativitet møter muligheter.
Det vil også være muligheter for å delta
på programmet til Nordic Opportunity Week LA (NOW) som arrangeres i dagene før NOMEX trade missionen. Det
legges til rette for et sync-fokusert program, og man vil kunne delta på NOW sin
Oscar-fest.