- Utallige dører er åpnet, og mye spennende kommer til å skje fremover
Norske musikktech-selskaper dro til LA for Music Tectonics-konferansen
For noen uker siden reiste de norske selskapene Crescat, Vierlive, SyncDNA og Oiid til Los Angeles, blant annet for å delta på musikktech-konferansen Music Tectonics, i regi av Music Tech Norway, i samarbeid med Innovasjon Norge og Team Norway.
MusicTech Norway har hatt et fremragende samarbeid med Music Tectonics og Alexander Bergo som er Managing Director Innovasjon Norge San Fransisco. Konferansen startet et med nettverks-event på Santa Monica Pier hvor 20 startups, inkludert de norske selskapene, hadde egne stands for å presentere seg selv. Deretter var det en full dag med keynotes og paneler med selskaper som Soundcloud, Billboard, LANDR og Spotify.
Det var også en egen session for de norske selskapene med music tech-legenden Ty Roberts, i tillegg til et bedriftsbesøk til Universal Music Group sitt hovedkontor i Santa Monica med sessions både med deres Innovasjonsteam og Global Digital Strategy-team.
På kvelden hostet Bergo og styreleder i Music Tech Norway, Frank Østevold, en middag med de norske selskapene og noen av deltagerne fra konferansen.
Jørgen Iden fra Crescat sier de har hatt et enormt utbytte av turen, og reiser hjem full av inspirasjon, og ikke minst med et godt utvidet nettverk.
- Gjennom uformell interaksjon er utallige dører åpnet, og mye spennende kommer til å skje fremover, forteller Iden, som sier de også kommer til å delta neste år.
Dominic Castro, CEO hos SyncDNA, sier de også fikk et unikt utbytte av å delta på konferansen i Santa Monica.
- Music Tectonics var en utrolig mulighet for SyncDNA AS. Spesielt for å vise frem vår disruptive teknologi og å nettverke med noen av de smarteste hodene i bransjen. Forbindelsene som er gjort er uvurderlige og vil vise seg å være avgjørende for vår suksess, sier Castro.
- MusicTech og MediaTech som vertikaler er svært spennende både fordi vi i Norge har mange gode selskaper som holder et høyt internasjonalt nivå, og fordi investeringsviljen er til stede. Samarbeidet med MusicTech Norge og Frank var en fryd. Nettverket og kunnskapen de bringer har vært fundamental i å kunne eksekvere dette kjapt og med høy kvalitet. De norske selskapene lente seg inn i dette på tross av komprimerte tidslinjer og høyt press. Veldig imponerende og se hvordan de jobbet for å finne prospektive kunder og kontakter. Dette lover bra for fremtiden, sier Alexander Bergo i Innovasjon Norge.