Norsk bransje på Trade Mission til Los Angeles

Ni musikkselskap fra Norge møter fremtidige samarbeidspartnere i Los Angeles denne måneden.

Skrevet av Tina Brodal 18.01.2023

LA USA
9 deltagere fra norsk bransje reiser til Los Angeles for å utvide nettverk i det amerikanske musikkmarkedet. Foto: Helene Dolva Broch

Fra 25. til 28. januar reiser noen utvalgte bransjeaktører til Los Angeles på en Trade Mission - en reise med målsetning om å øke nettverket sitt inn mot representanter for låtskrivere og produsenter for samarbeid. LA er et musikalsk sentrum for låtproduksjon og mange viktige beslutningstakere er basert der.

Via det oppsatte programmet vil deltakerne møte et bredt utvalg aktører som vil kunne gi innpass til muligheter for klientene selskapene deres representerer. På planen er blant annet bedriftsbesøk til Silo Music Group, Prescription Songs, Disney Music Group, APG, Warner, samt Spotify og deres studiofasiliteter.

I tillegg er det satt opp to sesjoner med møter i "One on One Recording Studio" med selskap som Pulse, ATC, Secret Road, Roc Nation, Milk & Honey, RCA, Warner, Concord, Venice Music, Republic, Riot Games, Sony, Atlantic, Mad Lettuce, Nice Life, NFL music og Disney. Dette avsluttes med en nettverksmottakelse. Deltagerne skal også besøke bransjemøteplassen Pop Hang, før de deltar på en avslutningsmiddag med LA-baserte bransjegjester.

Disse selskapene deltar fra Norge:

Popular Demand

Warner Chappell

Gilt

Made

JB/Idap Music

Gems

Loudkind Music

Toothfairy

Selective Management

Trade Mission til LA er et samarbeid mellom Musikkforleggerne og Music Norway og blir gjennomført med prosjektilskudd fra Utenriksdepartementet.