NOMEX Trade Mission Sør-Korea 2023

Starts  — Ends

Seoul, Korea

NOMEX

Unik mulighet for norske musikkselskap til å knytte nettverk direkte med sør-koreansk bransje ved deltakelse av nordisk trade mission til Seoul. I tillegg til nettverk vil deltakerne få særdeles viktig markedskunnskap om et av verdens største musikkmarked.

Nettverks- og kompetansebyggingsprogrammet tar plass over 4 dager i september og arrangeres av NOMEX som er et samarbeid mellom de nordiske eksportkontorene.

Delegasjonen som består av nordiske eksportselskaper skal delta på aktiviteter som selskapsbesøk, presentasjoner, nettverkssamlinger og mottakelse hos den svenske ambassaden. I tillegg arrangeres programmet for i år i forkant av bransjefestivalen MU:CON, som er Sør-Koreas største bransje- og showcase festival. Deltakerne vil få akkreditering som gir tilgang til både konferanser, nettverkingsmuligheter og konserter.

De 4 norske selskapene som skal delta vil som en bonus få mulighet til å styrke nettverket sitt med de andre nordiske deltakerne.


Hallyu - den koreanske bølgen

Sør-Korea har i de siste årene markert seg som et av verden største musikkmarked da de har gjort K-pop til et globalt fenomen. Begrepet Hallyu, som betyr den koreanske bølgen, referere til den globale populariteten til Sør-Koreas kulturelle økonomi som eksportør av popkultur som musikk, underholdning, filmer og TV serier.

Artister som BTS, BLACKPINK, LE SEERAFIM og TWICE er blitt internasjonale stjerner med dedikerte fans verden over. Bak mange av hitsene til disse verdensstjernen finner vi norske låtskrivere og produsenter som har vært med på å gjøre K-pop til en av de mest populære musikksjangrene i verden.

Innholdet i årets programmet er spesielt rettet mot eksportselskaper som jobber på låtskriversiden med cuts mot sør-koreanske artister og låtskriversamarbeid.

Fjorårets delegasjon fikk mulighet til å treffe koreanske selskaper som SM Entertainment, Cube Entertainment, Warner Publishing og Hybe for å nevne noen.