Åpent Hus: Hvordan ser fremtidens musikkbransje ut?
Starter
Fra
— Til
Oslo, Norge

Trender i norsk og internasjonal musikkbransje
Music Norway lanserer en ny analyse av musikkbransjen og funnene blir kommentert av forskere og bransjen selv.
Rapporten «Trender i norsk og internasjonal musikkbransje» beskriver utviklingen de siste 20 årene og viser hvordan musikkbransjen har utviklet seg i takt med digitaliseringen av distribusjonen og konsum, og hvordan den pågående pandemien, som har rammet bransjen hardt, har spilt en rolle i snart to år. Pandemien representerer en krise for musikkbransjen, men denne rapporten viser også at det er en viss grad av stabilitet og optimisme i bransjen, som har vilje til å se fremover.
Rapporten inneholder to kapitler som tar for seg utviklingen i hjemmemarkedet og internasjonalt, en ny Vekst-undersøkelse om fremtidsutsiktene til eksportrettet bransje i Norge, og en egen seksjon med intervjuer av norske bransjefolk med eksporterfaring som fargelegger rapporten.
Du får både rapporten oppsummert og kommentert live på zoom her hos oss.
kl. 11:00 – 12:00
Rapporten blir publisert før eventet.
Program:
Kathrine Synnes Finnskog, direktør Music Norway:
Hei og velkommen til 2022
Jostein Ryssevik, ideas2evidence:
Presenterer rapporten
Anja Nylund Hagen, musiskkforsker Kulturrådet:
Kommenterer rapporten
Aslak Klever, Popular Demand:
Veien opp og videre som norsk musikkselskap i dag. Hva bidrar til og hva hindrer vekst?
Kristine Bjørnstad, 777:
Det er mange uavhengige musikkselskaper med store artister i Norge. Hvordan sikrer vi ambisjonen om norske rettigheter på norske hender?
Joël Schwalenstöcker, Nordic Live:
Verdiskaping er at vi klarer å bygge kompetanse og erfaring i en hel bransje – at når vi oppdager et talent som verden virkelig fortjener å høre om, så har vi de apparatene og de kanalene vi trenger. Så hvorfor trenger vi flere store musikkselskaper i Norge?
Takk for nå og veien videre ved Kathrine Synnes Finnskog