Åpent Hus: Introduction to the Mexican Music Market
26. mai arrangerer vi et digitalt Åpent Hus med introduksjon til det meksikanske musikkmarkedet som en del av et virtuelt nordisk trade mission til Mexico.
Mexico er et musikkmarked i sterk vekst som har vist stor interesse for norsk og nordisk musikk. I følge en rapport av Music:ally vokste inntekten fra innspilt musikk i Mexico med 14,7% i 2018, med 30% økning av strømmeinntektene fra året før. Inntektene fra musikk strømme-segmentet utgjør 312 millioner dollar i 2020 – med andre ord, dette er et viktig strømmemarked som ikke kan oversees.
26. mai kl. 14-15 arrangerer vi et digitalt Åpent Hus hvor Malfi Dorantes, direktør i det meksikanske presse- og konsulentbyrået MalfiCo, introduserer oss til det meksikanske musikkmarkedet og deler den beste praksisen for å få tilgang til publikum på en effektiv måte.
Denne introduksjonen presentert i keynote format av Malfi er for alle dere som er interessert i å styrke sin meksikanske bransjekompetanse og nettverk. Webinaret vil bli gjennomført via Zoom og interesserte kan RSVP via denne linken. Obs. Begrenset antall plasser sikres etter første kvinne/mann til mølla-prinsippet.
Om Mariana «Malfi» Dorantes:
Malfi Dorantes begynte sin karriere i musikkbransjen for 12 år siden, og ble en av de første meksikanske kvinnene dedikert til uavhengig musikkpromotering. Malfi er nå ansvarlig for MalfiCo – det første pressebyrået i Mexico som spesialiserer seg i musikk. Gjennom de siste 8 årene har MalfiCo samarbeidet med band som Whitest Boy Alive, Peter, Bjorn & John, Skott, Datarock, Death By Unga Bunga, Orions Belte og Kakkmaddafakka, med å forsterke deres tilstedeværelse og utvide deres publikumsbase i Mexico. Dorantes er også professor i kommunikasjon, rådgiver for musikk, podcaster, og har jobbet som musikkjournalist og fotograf for en rekke publikasjoner.