by:Larm - K-pop, hva kan vi lære og hvordan kan vi komme inn i markedet?

Starter
Fra  —  Til

Vulkan Matsal, Oslo, Norge

Kollasje

K-pop (koreansk popmusikk) viser oss at det er mulig å erobre verden på en nye måter. Hvordan har musikksjangeren klart å nå et globalt publikum og hvorfor er det så attraktivt for musikkbransjen å forstå det koreanske markedet?

Sam Park, fra musikkgiganten Hybe som huser artister som BTS, skal prate om K-pop som en verdenskjent merkevare, hvordan de engasjerer fans, og hvordan internasjonale aktører kan komme inn på det koreanske markedet. I tillegg vil Cecilie Pricilla Nordseth fra Sony Music Norge dele erfaringer fra Peder Elias sin suksess i Sør-Korea. De skal blant annet diskutere mulighetsrommet som skapes via artistsamarbeid og betydningen av kulturforståelse for å lykkes i nye markeder.

Park er global marketing manager for Le Sserafim, en av de nyeste eksportsuksessene innen K-Pop og har tidligere blant annet vært Pop Marketing Manager i Universal Music Korea før sin nåværende stilling i Hybe (Source Music). Cecilie Pricilla Norseth, Senior Project Manager I Sony Music Norway.