Møt internasjonal bransje på Øya International

Nå kan du søke om å delta på Øya International.

Skrevet av Tina Brodal, 

Mixed Zone Øya International 2022 (Foto: Helge Brekke)
Sammen håndplukker Øyafestivalen og Music Norway gjester fra våre internasjonale nettverk til Øya International. (Foto: Helge Brekke)

Øya International er vårt business-to-business-arrangement for profesjonelle aktører som jobber med norsk musikkeksport under Øyafestivalen i 2023. Sammen med festivalen inviterer vi inn noen av de viktigste døråpnerne til internasjonale markeder for at de skal bli kjent med musikklivet i Norge. SØKNADSFRIST: 5. juni - SØK HER.

Møt A&Rs, presse og bookingagenter
I år har du anledning til å møte viktige bransjeaktører fra blant annet USA, UK, Tyskland, Danmark, Sverige og India. Laura Davidson (festival booker for Blue Dot Festival og konsertarrangør på Amigas), Leanne Ngyen (A&R fra RCA) og Jess Kinn (agent for One Fiinx Live) er noen av aktørene som tar turen fra UK. Fra USA kommer blant annet Ryan Farlow, booking agent fra Arrival Artists og Briana Cheng, A&R fra 4AD/b4.

- Vi gleder oss masse til årets Øya og Øya International! Vi har bekreftet flere spennende internasjonale bransjeaktører som skal ta turen til Oslo, og garanterer gode muligheter for nettverksbygging for videre samarbeid. Om du ikke har søkt om å delta enda, gjør det nå! sier prosjektleder for Øya International, Roza Taslimi.

Som deltager på Øya International får du tilgang til Mixed Zone, et eget backstage område inne på festivalen, som blir tilrettelagt for nettverksbygging og møtevirksomhet. Området er kun åpent for norsk og internasjonal musikkbransje, artister og presse. Her arrangeres også meet & greet en gang hver dag. (Tilgang til området forutsetter festivalbillett).

Jobber du med norsk musikkeksport? Søk nå!
For å kunne delta stilles det krav til at du opererer som en profesjonell aktør innen norsk musikkeksport og at du forvalter andres rettigheter. Programmet retter seg hovedsakelig mot management og plateselskap, men kan også være relevant for andre aktører. Les mer om programmet og meld deg på HER.