NordicLA Music Summit 2021

NordicLA inviterer ledende nordiske og amerikanske bransjefolk til å finne sammen for å akselerere vekst og forretningssamarbeid på tvers av grensene.

Skrevet av Tina Brodal 09.03.2021

Nordicla 1 600x400

Den 27. og 28. april kommer NordicLA til å sette sammen en gruppe med bransjefolk fra Danmark, Sverige, Norge, Island, Finland og Los Angeles som skal samles i et business to business-nettverk.

Samlingen skal støtte bransjefolk innen publishing, labels, management, marketing & PR, distribusjon og andre deler av industrien gjennom en serie med 1 til 1-møter, kunnskapsdeling, og nettverksmuligheter.

NrodicLA vil samarbeide med hver deltager for å designe et meet-and-greet program som passer den enkelte. Videre vil NordicLA sette op et program og facilitere alle møter basert på deltagernes behov og ønsker ønsker. NordicLA kommer altså til å planlegge og kuratere programmet for hele samlingen, og i tillegg legge opp til spontane møteplasser.

Music Norway vil sikre norsk musikkbransje tilgang til viktige digitale møteplasser og konferanser verden over. Nå kan du søke tilskudd til deltakelse på digitale internasjonale møteplasser. Søk her.

– NordicLA eksisterer for å skape samarbeid i den nordiske musikkindustrien og samtidig styrke båndene til underholdningsmetropolen Los Angeles. Jeg er overbevist om at NordicLA Music Summit vil gjøre akkurat dette, og bidra til å skape vekst og legge et fundament for verdifulle forretningsmuligheter og potensielle partnerskap i fremtiden, sier Kristian Riis,, CEO NordicLA.

Det er lagt opp til 20 deltagere per land og NordicLA inviterer deltagerne.

Prosjektleder er Caroline Ravn.

– Det er så mange bra inititativer for den voksende delen av musikkbransjen nå, så vi vil skape et event for toppnivået i bransjen, som kan samles for dypere diskusjoner og ytterligere profesjonalisering, sier Ravn.

For å gjøre eventet mest mulig relevant vil ikke programmet lages før alle deltagerne er funnet, og da vil man skreddersy et individuelt program for alle deltagerne basert på behov. Matchmakingen skal sikre at deltagerne bare bruker tid på emner som er relevante for deres profesjonelle behov.

Hvis du er interessert i å delta send en epost til caroline@nordic.la før 15. mars for å sjekke tilgjengeligheten.