Bli med å diskutere de siste trendene i bransjen på Let's Get Digital

9. - 10. desember

Skrevet av Kristiane Lunde, 

A2 IM lets get digital

The American Association of Independent Music (A2IM) Let's Get Digital er et digitalt seminar som strekker seg over 2 dager i samarbeid med blant annet Amazon Music, Bandcamp, YouTube Music, Dolby og Qobuz. Med sikte på å skape muligheter mellom uavhengige plateselskaper, digitale tjenesteleverandører, tekniske løsninger og mer, kan du bli med andre profesjonelle innen musikkbransjen mens de diskuterer de siste trendene innen musikkteknologi.

A2IM er den samlede stemmen til uavhengig musikk. Deres misjon er å fremme vekst, bevissthet og muligheter for uavhengig musikk gjennom beslutningspåvirkning, utdanning og fellesskap. A2IM skal beskytte verdien av uavhengige musikalske bidrag og innflytelse på politisk nivå.

Deltakerne som blir med på Lets Get Digital kan forvente en-til-en-nettverksøkter, å samles for å delta på DSP-workshops og diskusjoner og panelsamtaler om ulike emner.

Temaene vil dekke populære musikkteknologiske emner, nye teknologier og lisensieringsløsninger, som for eksempel “Lets get real: what it means to own your digital future” med Katie Alberts (Reach Records), Shannon Bradley (Merlin), Janely Fernandez (Merlin) og Tomas Talarico (MOJO Latam) eller “NFTS 360” med Bruno Guez (Revelator), Rasty Turek (Pex), Paula Van Der Waerden (RCRDSHP) og Dr. Richard James Burgess (A2IM) som moderator.

Fjorårets arrangement trakk over 300 deltakere med presentasjoner av Amazon Music, Bandcamp, Qobuz, Spotify, Soundcloud og YouTube Music.

Mer info om arrangementet finner du HER.