MUSEXPO 2022 er tilbake i fysisk versjon
20. – 23. mars
Skrevet av Kristiane Lunde 11.02.2022
Bli med på MUSEXPO 2022, den internasjonale musikk-, media- og teknologikonferansen i California, USA. Konferansen arrangeres for 26. gang i mars og gir deg innsikt i ulike dagsaktuelle tema gjennom foredrag, nettverksbygging og samtaler. Etter to år med digitalt arrangementet, er konferansen endelig fysisk igjen for første gang siden pandemiens start. Vi har tatt en prat med Taylor Bartley i MUSEXPO om hvorfor det lønner seg å få med seg denne konferansen.
Hva er den største gevinsten for internasjonal industri ved å dra på MUSEXPO 2022?
- Å delta på MUSEXPO gir bransjeaktører en mulighet til å gjenopprette kontakten med sine bransjekollegaer for å lære om de siste trendene, bevegelsene og mulighetene som skjer i vår bransje i det amerikanske og globale markedet. MUSEXPO har eksperter fra både store og uavhengige sektorer som vil diskutere hva som for tiden skjer i bransjen vår i en post-pandemisk æra, og hva som kan glimtes i horisonten.
Hva vil du trekke ut som det mest relevante i programmet når det gjelder retningen bransjen er på vei?
- Artister og låtskrivere er fortsatt kjernen i hele industrien vår, og uten dem (og publikum) ville ikke bransjen eksistert. MUSEXPO 2022 vil fokusere på det kreative og forbrukerne, og hvordan den amerikanske og globale musikkbransjen har utviklet seg siden pandemien. Det har vært betydelige endringer i ulike sektorer, i tillegg til betydelig vekst i plattformer, inkludert spill, e-sport, synkronisering (med veksten av flere plattformer og strømmetjenester i fremvoksende markeder), blockchain, NFTs/web3, metaverse og mer. Imidlertid er kjernegrunnlaget for bransjen vår: kreativ/produksjon/låtskriving, A&R, publisering, ledelse og live fortsatt svært gyldig. Vi vil ha stor vekt på nye fremvoksende plattformer, A&R, synkronisering (film/TV, spill, on-demand, etc.) inkludert returen av A&R Summit og Global Sync & Brands Summit innen MUSEXPO, inkludert en helt spesiell keynote fra to globale toppledere/kreative Netflix Music – Amy Dunning og Alexandra Patsavas. I tillegg vil MUSEXPO introdusere våre deltakere til mange av de nye ansiktene som har kommet inn i bransjen vår, eller endret rollene sine, slik at de er oppdatert på utviklingen av musikkbransjen under pandemien. Og viktigst av alt utvikle nye relasjoner som er en viktig del av enhver virksomhet.
Hvem deltar på Musexpo fra den amerikanske industrien som de internasjonale delegatene får møte?
- Vi har vår liste over aktuelle amerikanske og internasjonale foredragsholdere (som oppdateres jevnlig) på nettsiden vår på www.musexpo.net. Selskaper som deltar inkluderer: Atlantic Records, Concord, Interscope Records, Disney Music Group, iHeart Media, Warner Music Group, Seeker Music, Reservoir, Warner Chappell, Elektra Music Group, Universal Music Publishing Group, og mange andre. Vi vil selvfølgelig følge CDC og lokale retningslinjer slik at gjestene kan samhandle på en sikker måte med hensyn til deres individuelle komfortnivå.
Mer info om konferansen finnes HER.